jueves, 6 de junio de 2013

Any Wagner (10) i calcomanies (2)














Fa poc tornàvem a escoltar aquesta gran obra del repertori schubertià de cambra, el quartet de corda nº 14 (La mort i la donzella, 1824) i el seu curt tercer moviment, descrit com la dansa del dimoni violinista amb salts dramàtics i foscos, sembla que hagi servit a Wagner per baixar a l'infern dels esclaus que treballen l'or,




No ho sabem del cert, però hi ha uns compassos molt semblants, calcats, els martells dels nans, a la impressionant baixada al Nibelheim, un dels moments més lúcids de la partitura de l'Or del Rhin, min 1:45,



La història dels prèstecs es repeteix , inclús amb Wagner.

8 comentarios:

  1. Muy cierto, y no son compases poco importantes.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Ha colaborado kalamarcito, que siempre quiere desmontar a mi Wagner.

      Eliminar
  2. Sospechosamente parecido... Mira que he escuchado veces este cuarteto y a Wagner y no me había dado cuenta hasta ahora.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Ni yo, pero cuando Kmrt me puso directamente el 3r mov. y me preguntó a qué me recordaba, caí enseguida.

      Eliminar
  3. En teatre hi ha qui diu que tot està escrit a la Grècia antiga i Shakespeare ho va renovar, potser si que Schubert, com Webber i Maschner van ser fonts de quelcom més de inspiració per a Wagner i després com que en Ricard tenia un caparró important, ho desenvolupava de manera més que brillant.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. No sé si és una recreació o prèstec o què, però indubtablement ho fa com ho sap fer un geni, amb intel·ligència i força.

      Eliminar
  4. Mmm interessant! M'agrada veure els fils que lliguen músics, pintors, escultors, poetes ...

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. doncs passa't, Timamot, per casa del JL, que té uns quants parecidos razonables musicals ben curiosos.

      Eliminar