domingo, 22 de junio de 2014

Patinant



Desconec si té massa utilitat la publicitat institucional. Per mí són diners llençats, pitjor, molt mal gastats en aquests dies de retallades injustes. És cert que tots els partits l'han practicada en seure al Govern. En aquesta darrera campanya de l'Ajuntament, encara hi ha més coses que no s'entenen.

La iniciativa divulgativa: dirigir-la al públic turista i promocionar llocs no tan visitats. Els turistes miren les televisions locals? Com poden identificar aquests racons dels barris que no trepitgen?





El video, animat per una cançó tan semblant a les "mediterràniament"de la Damm, el protagonitza una noia tan guapa com mala actriu, que recorre els districtes de Barcelona en bici o caminant, amb càmara i rosa. Com un Lipdub de col·legi, intervenen ballarins, patinadors, ioguis, músics, gent molt enrotllada en un recorregut molt net i buit. No cal dir, malgrat la felicitat i l'amor que en desprèn, que el director del clip, el José Corbacho, torna a treballar tan desfassat i ple de estereotips com quan va fer la moguda wagneriana a la nostra ciutat. I ja no diguem la densa substància de la lletra de la cançoneta, Living Bcn Style, trilingüe, això sí.

No em crec que no tinguem millors professionals per publicitar, si és que cal, la cultura i l'oci de la capital. El mateix passa a la tirallonga dels anuncis de la Història ens convoca que va subministrant cada mes la Generalitat. Tots amb aquesta atmòsfera tan patriohistèrica com vella. Tal és la seva influència que fins i tot, anuncis com el de la Viladrau, l'aigua ens mou, s'han contagiat. La veu de l'Arana de sempre i els valors del poble català, tan pencaire i innovador. Com som d'extraordinaris.


11 comentarios:

  1. Jo creia que havia enviat un comentari aquí,

    ResponderEliminar
  2. Hi torno.
    A part de la teva dèria aprofitant que el Pisuerga passa per Valladollid, l'anunci de l'Ajuntament és d'una mediocritat total.
    Insisteixen en un model que tant criticaven dels ajuntaments posterior al 92, de viure encara en una ressaca post olímpica. En a mi la cançó fins i tot em recorda "Amics per sempre".
    No ens enganyen,ja que això no va destinat als guiris, potser si passen l'anunci en els canals dels seus països encara, però en els locals d'aquí!!!, potser es pensen que quan estan a l'apartament clandestí, a l'hotel o el càmping miren els matis, en Cuní o la Rambla.
    És un anunci pre campanya de les municipals.
    Ja cal que espavili en Trias, o més ben dit Convergència, si ERC ho fa bé se'ls menjarà. En Masca per altra part se'n mort de ganes de ser l'alcaldable

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Tampoc crec que sigui una bona propaganda electoral, però mai sé sap. Entre el Trias, el Masca, Bosch i el Collboni, ho tenim magre, a no ser que ens anem a provar els Guanyem BCN.

      Eliminar
  3. Agua de Viladrau.....nos hace felices desde el 1714 ¡

    Ostres quina passada ¡¡¡ voy a ver si me lo cge la gene y me paga derechos de autor el Miquel Calzada...que le han hecho comisario (que palabra tal maldita) y a lo mejor son capaces de darme una subvención
    salut

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. És fàcil, Miquel, crea una empresa.cat, llepa al Mas i ja veuràs.

      Eliminar
  4. Carrincló, estereotipat, enganyós, cursi... vergonya aliena!

    ResponderEliminar
  5. Respuestas
    1. D'europeu, res. Ara que he tornat de la Plaça reial, li dono la raó al Joaquim: això és per fer contents només als cursis de CiU.

      Eliminar
  6. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar